Orkest

Het orkest bestaat uit ongeveer 30 muzikanten en vormt binnen de muziekvereniging de grootste groep. Elke maandagavond repeteren zij serieus aan het muzikale programma voor de diverse concerten en optredens. Zij streven ernaar om bij ieder optreden een gevarieerd en interessant programma te laten horen. Jaarlijks worden er vier uitwisselingsconcerten en een buitenconcert in de zomer georganiseerd. Daarnaast verzorgen zij de muzikale omlijsting van de kerkdienst op kerstavond. Tweejaarlijks is er een gezamenlijk concert met de slagwerkgroep. Per concert wordt een repertoire gekozen in een bepaald thema, met aandacht voor zowel klassieke werken, als voor meer hedendaagse (pop)muziek.
Momenteel bestaat het fanfareorkest uit de volgende bezetting:
– 2 Sopraan saxofoons
– 2 Alt saxofoons
– 1 Tenor saxofoon
– 2 Bariton saxofoons
– 5 Bugels
– 3 Trompetten
– 2 Hoorns
– 2 Trombones
– 2 Baritons/Euphoniums
– 3 Bassen (1 Es Bas en 2 Bes Bassen)
– 4 Slagwerkers
Repetities zijn in De Lèghe Polder op
maandagavond van 19.45 – 22.00 uur.

Het orkest staat sinds juli 2014 onder leiding van Sjef de Kort. Sjef begon zijn muzikale loopbaan op 8-jarige leeftijd met het spelen van hoorn bij Crescendo Nieuwveen, onder leiding van Danny Oosterman. Op 12-jarige leeftijd ging Sjef naar de lagere school van het Koninklijk Conservatorium waar hij zijn middelbare school en later de vakopleiding bij Oldrich Milek in 2003 voltooide. In deze tijd heeft Sjef bij diverse docenten in binnen- en buitenland gestudeerd. Na zijn hoornstudie heeft Sjef zich toegelegd op het coachen en dirigeren van ensembles en orkesten. Sjef heeft bij Alex Schillings privéles gevolgd en gaat regelmatig naar Masterclasses van een grote diversiteit aan dirigenten.
Sjef heeft een aantal ensembles die hij vast coacht zoals: Legato, Reineker ensemble en Hoorn Collectief Bergschenhoek. Als dirigent leidt Sjef op het moment: I Fiati, Team Tien, Blaaswerk en het Ooievaar octet. Sjef werkt regelmatig op interim en inval basis met diverse orkesten door heel Nederland.
Verder is Sjef jaarlijks betrokken bij een muziek project in Tsjechië, waar ieder project in het teken staat van een bijzondere Tsjechische componist.
Sjef kenmerkt zich door het creëren van een luisterhouding bij de muzikanten zodat goed samenspel ontstaat, waardoor er een homogene klank én een muzikale eenheid kan worden bereikt.

Binnen het orkest is altijd wel een stoel vrij voor nieuwe muzikanten. Maar op dit moment kunnen zij vooral versterking gebruiken van de trombone-, hoorn- en baritonsectie.
Wilt u meer weten of een keer komen luisteren? Dan bent u van harte welkom bij onze concerten of repetities om eens vrijblijvend te komen kennismaken.
Uiteraard kunt u ook contact opnemen via ons secretariaat

• Volg ons op:

• Aankomende activiteiten