Slagwerkgroep

De slagwerkgroep bestaat uit 13 slagwerkers. Zij repeteren op dinsdagavond in De Lèghe Polder. Naast het jaarlijkse buitenconcert in de zomer en het tweejaarlijks gezamenlijk concert met het orkest, nemen zij met regelmaat deel aan concerten met andere slagwerkgroepen. Elke twee jaar wordt er in het najaar een groots slagwerkconcert georganiseerd, waarbij steeds weer gestreefd wordt naar nieuwe uitdagingen en vernieuwingen.

De slagwerkgroep is opgericht als tamboerkorps, maar is in afgelopen jaren uitgegroeid tot een groep waarin niet alleen maar slagwerk klinkt. Zij hebben zich gericht op een repertoire met ook veel melodische klanken. Zo gebruiken zij onder andere de vibrafoon, xylofoon, klokkenspel, pauken, drums, toms, bongo’s, conga’s, temple blocks, djembè, snare/dof, bekkens, grote trom, tenor trom en diverse percussie instrumenten.

Repetities zijn op de dinsdagavond van 19.45 – 21.30 uur. U bent uiteraard van harte welkom tijdens de repetities of bij concerten om eens vrijblijvend kennis te komen maken met onze slagwerkgroep.

De slagwerkgroep staat sinds januari 2017 onder leiding van René van Lokven.
Op jonge leeftijd startte René met zijn slagwerklessen bij de plaatselijke fanfare.
Na het behalen van alle diploma’s op amateurgebied werd de tambour-maître opleiding gestart, gevolgd door het meedraaien met een 2 jarige instructeursopleiding. Tot op dat moment werkte René in het speciaal onderwijs en gaf les bij 2 verenigingen. In 2008 besloot René echter het roer om te gooien. Stopte in het speciaal onderwijs en begon fulltime in het muziekonderwijs. Beat it Slagwerkopleidingen werd geboren. Nu bijna 10 jaar later is Beat it uitgegroeid tot een complete slagwerkschool. René zorgt er samen met een team van 30 docenten voor dat wekelijks ruim 400 slagwerkleerlingen les krijgen en er instructie wordt gegeven bij maar liefst 48 (jeugd)slagwerkgroepen van de totaal 35 verenigingen welke Beat it onder haar hoede heeft. Daarnaast staat Beat it bekent als partner voor het onderwijs. Niet alleen slagwerklessen maar denk ook aan blaasmuziek, AMV lessen, wervingsprojecten, doorlopende leerlijnen, scholingstrajecten, losse feestworkshops etc.

Naast de dagelijkse leiding van Beat it geeft René les bij 5 muziekverenigingen. Met de slagwerkgroepen van deze clubs zijn er vaak hoge scores behaald. Zo werd er regelmatig een 1e prijs met promotie behaald op een concours, eindigende groepen van René in de top 3 bij de Slag je Slag Cup en zijn er diverse 1e prijzen behaald bij de Jumbocup. De kroon is op het werk is volgens René zelf de 94,2 punten op het Jumbomuziekfestival in 2016. Met ruime voorsprong werd EDB Eerde o.l.v. René daar winnaar van het hele weekend. De 2e kroon is behaald met Wilhelmina Den Dungen op de Nederlandse Kampioenschappen. Den Dungen werd 4e van Nederland!

Sinds begin dit jaar is René als instructeur gestart bij de slagwerkafdeling van K&V Beuningen. Naast de slagwerkgroep wordt er actief ingezet op ledenwerving zodat er binnenkort ook een jeugdslagwerkgroep opgericht kan worden. Jong en oud mag zich daarnaast altijd aanmelden voor een gratis en vrijblijvende proefles, aangeboden door K&V.

• Volg ons op:

• Aankomende activiteiten